gallery/לוגו png

03-9333133, 0503-751888

notary.public.center@gmail.com

gallery/המרכז לנוטריון

אישור הסכם לחיים משותפים בפני נוטריון - חיזוק משפטי משמעותי להסכם

 הסכם חיים משותפים עד הבית

gallery/הסכם ממון

 

 ראשית, מהו הסכם לחיים משותפים עד הבית?

זוגות החיים יחד ומנהלים משק בית משותף, ללא נישואין רשמיים, רשאים לערוך ביניהם הסכם חיים משותפים. הסכם זה למעשה מהווה הכרה רשמית

בזוגיותם הן עבורם והן כלפי רשויות המדינה וסוגיות ממוניות בין הצדדים.

 

מדוע מומלץ לאשר הסכם לחיים משותפים בפני נוטריון?

בעוד המדינה עומדת מאחורי הסכמי הממון ולמעשה מחייבת את אישורם בבית משפט או במידה ונערכו לפני הנישואין אז גם אצל נוטריון, מופלה הסכם לחיים משותפים לרעה שכן אין המדינה עומדת מאחוריו ואינה מחייבת את אישורו בפני בית משפט או נוטריון. הבעייתיות בכך עלולה לצאת לאור בעת שהצדדים מכל סיבה שהיא נפרדים. בעוד שבמקרה של הסכם ממון לצד המופלה בהסכם תהיה רוח גבית מהמדינה, במקרה של הסכם לחיים משותפים הצד המופלה לרעה יוותר בודד במערכה.  ותמיד אבל תמיד כאשר זוגות נפרדים במלחמה יש צד יותר דומיננטי וחזק וצד אחר פגיע ולכן יש צורך לחזקו.

לכן עד אשר ההפליה הזו מצד המדינה לא תוסר או תתוקן ועל מנת לתת רוח גבית משמעותית לצד משפטית מומלץ ורצוי לאשר את ההסכם מול נוטריון מוסמך של משרד המשפטים.

אישור הסכם חיים משותפים עד הבית מול נוטריון מהווה ראיה נוספת וחזקה שהצדדים אכן הבינו וחתמו על ההסכם מדעת, כך שבכל מקרה שייווצר בין בני הזוג בהמשך דרכם יוכל כל צד להסכם לעמוד על זכויותיו, ביתר קלות.

עלות ביצוע הפעולה וחתימה מול נוטריון, הינה שולית ובטלה בשישים אל מול היתרון באישור הסכם חיים משותפים עד הבית בפני נוטריון.

בנוסף מחויב הנוטריון לשמור העתק של ההסכם בארכיב הנוטריונים לכל שאלה שתעלה בעתיד ולמקרה שהמסמך אבד ללקוח.

 

 עלות אישור הסכם לחיים משותפים בפני נוטריון

 סך של 364 ש"ח בתוספת מע"מ  (סה"כ 426 ש"ח ) בהתאם לתעריף משרד המשפטים

במידה ואין ברשותכם הסכם יש לערוך הסכם במעמד האישור בעלות נוספת

 

הסכם חיים משותפים עד הבית

במידה והשגרה לוחצת ואין לכם זמן להגיע עד לסניפי המרכז, נוטריון מוסמך של משרד המשפטים יגיע עד אליכם הביתה או אל מקום העבודה והכל בהתאם לתעריף משרד המשפטים.

 

צרו קשר עוד היום עם המרכז לנוטריון